Oh, the drama!

Ma istun siin maal nagu mutt päikese käes, täielikus pimeduses kõige tähtsa suhtes. Ja ei, saialillede varumine talveks ei ole tähtis, Aachen on tähtis. Äkki peaks siiski käima välja raha (mida mul ei ole) FEI TV pääsu eest?

Õnneks on internet ja inimesed feissaris ja foorumites ja live scoring. Ja youtube. Niiet kõigile minusugustele draamat:

Mina jälgisin live scoringut ja nägin 1-2 rida mis esimese peatuse eest pandi ning olin natuke nagu kurb. Sest noh, kuigi ma ei ole ehk maailma suurim Gali fänn, tahaks ma ikkagi istuda sadulas nii nähtamatult nagu tema ja ma natuke arvan, et ta on pisut medaleid ära teeninud vahepeal ka. Aga noh, videos on näha, et peatuse asemel piaffimine tõepoolest medalikoha punkte koju ei too. Kuigi nohh, krt, need küljendused on ikkagi isegi nii pinges hobusega tal klass omaette. Ja kuna ma jälgin Glocki hobuseid feissarist, siis tuli neilt väga kiire avaldus, mis teatab, et hobune oli hammustanud keelde, ei miskit rohkem tõsist ning, et kuigi neil on kahju, siis hobused ei ole siiski masinad. Natuke tore on, kuidas Nicole Werner vihmavarju kurjalt nurka virutab kiss&cry boksis. Pisut pärisemotsiooni on alati inimlik näha.

Aga Gal ei olnud ainus, kes ei lõpetanud. Ka Patrick Kittel oli sunnitud katkestama, kuna tema hobune lükkas keele üle suulise.

Aga kuna me varsti enam ilmselt Totilase draamat enam kunagi ei saa, siis siin on video tema soojendusest. Hobusega osa algab kuskil 1:45 kandist, kerige edasi. Ma vaatain seda soojendust natuke sellise kriitilise pilguga ja ausalt, kui ma oleks seal olnud stewardi rollis, siis nende klippide põhjal ma poleks häirekella andma hakanud - ilmselt on sinna siis valitud paremad.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Gal ka nüüd väljas. Ei saa öelda, et koolisõit igav oleks.
Liidia ütles …
Galil ilmselt läheb lugu põnevamaks - Deine Stimmen gegen Rollkur FB leht on avaldanud albumi tema treeningsõidust, taustal istumas SJ. Loomakaitsjad on tagajalgadel.
Anonüümne ütles …
võrreldes gali soojendusega (totilase aegadel oli au teda ise näha), oli rathi oma imepehme ja harmooniline. Ja totilasel on käiguvahe aegade algusest olnud, youtubis on sellest ka mingi põhjalikum analüüs, gal oskas seda lihtsalt paremini varjata. ja minu meelest võiksid kõigi nende glocki hobuste pärast loomakaitsjad tagajalgadel olla, aga ega sellest tolku niikuinii ei ole...raha maksab kõik kinni.
Anonüümne ütles …
Ma usun, et Gal ei ole neil võistlustel ainus väänaja, neid on kindlasti teisigi (sh sakslaseid ja ma ei pea silmas MAR-i).

Ma ei nõustu, et Totilasel on aegade algusest käiguvahe olnud. Nii meisterlik Gal siiski ei ole, et sellist asja peita.
Anonüümne ütles …
Ma nägin juba Hobufoorumis seda linki mainitud galeriile. Nojah...FEI-l tuleb jälle saata oma PR-inimesed selgitama, et see on tegelikult LDR, mitte rollkur, mille FEI on keelanud.
Liidia ütles …
No kui see jääb alla kümne minuti, siis ongi ju...;)
Tegelikult tõsisemalt rääkides, siis ma soovitaks tegelt ka teha videosid sellistes kohtades, muidu toleb see moment-in-time jutt kohe. Mina teeksin ka sellest seeriast järelduse, et ta sõitis max 2-3 ringi seal nii ja tema küünarnukkide asend pildil ei viita ülemäärasele jõu kasutamisele. Video räägiks rohkem tegelikku lugu.

Teine iseküsimus on see, et sa ju tead, mis selliste piltidega peale hakatakse. Me keegi pole ju nii naiivne, et me arvaks, et nad seda kodus ei teeks— aga sa oled proff, harjunud meediaga suhtlema, miks sa ei arvesta, et kui sa nii sõidad, siis tuleb kriitika ja väga paljud sponsorid ei taha olla seotud vastuolulise ratsutajaga. Üldse mitte loomasõbralik põhjus ehk aga, hissand, kui palju negatiivset tähelepanu jääks koolisõidule tõmbamata. Gal on siiani suutnud otseselt suuremast "rollkur" näpuga näitamisest hoiduda, kuigi kahtlustatud on tugevalt.
Anonüümne ütles …
Kas just vältida. YouTube'l on pikk mälu selles osas ja ka koolisõidupublikul, kellel ei ole haugi mälu.
Näiteks Gribaldiga harrastati tõenäoliselt sama treeningut nagu hiljem Totilasega (minu arvamus siiski, mitte tõde).
https://www.youtube.com/watch?v=J5pH5CEoZks
https://www.youtube.com/watch?v=XSf9St4vz5k

Aga noh, see vist peabki nii olema, sest 1995.a EM-i võitja oli ka kõike muud kui klassikalise koolisõidu esindaja.
https://www.youtube.com/watch?v=emstGni7Rmg

Anonüümne ütles …
Ole oma soovidega ettevaatlik ;)

Video Galist ja Undercoverist
https://www.facebook.com/DianeBliessen/videos/959979567398339/?hc_location=ufi
Liidia ütles …
Kle, aga see oli juba parem ju. Video kestab napilt alla kolme mintsa - ehk stjuuardid oleks juba selle ajapiirangu tõttu hädas. Lisaks, ta laseb vahepeal pea nö lahti, ehk isegi kui oleks stopperiga stjuuard, siis ta peaks iga kord kui ta LDR sisse võtab, uuesti aega võtma hakkama. Ja noh, kui ma nüüd võrdlen seda selle Hollandi võistlusega, kus meid õpetati, siis iga teine ratsutaja sõitis seal nii.

Ärgu saadagu valesti aru - mu oma hobused ei hakka nii kunagi sõitma, sest ma lihtsalt pole nii osav ratsutaja, et ükspäev hoida pea rinnal ja teine päev see sealt ära tõsta. Aga praeguste FEI reeglite kohaselt on tegu täiesti JOKK situatsiooniga ju.

Ja see kui ma ütlesin, et Galile ei paista rollkurimaine külge kleepivat. Noh,sellega on nii, et netis ringleb üks pilt, kus EG ja HPM kodus koos ratsutavad ja kuigi mõlemal on hobune vägagi rullis, siis miskipärast on pooled kommenteerijad seisukohal, et EG rollkur on tükk maad vähem rollkur kui HPM oma. Naljakas, väga naljakas.
Ingrid ütles …
Eks sellepärast pildi järgi ongi raske midagi hinnata. Sellel ringleval pildil on Minderhoudi hobune libisevaga kokku tõmmatud, samas kui Gal'il on ratse järgi antud, ja see muudab oluliselt üldmuljet. Muidugi aga ei peaks naiivselt arvama, et pool sekundit hiljem tehtud pildil nende rollid vahetunud poleks. :D

Ma olen vaadanud küll nii ja naa, aga no ei ole leidnud küll mingit konkreetset asja, mille järgi ühe pildi peal hinnata, kas ülemäära rullis hobune on lihtsalt ratsme taha kukkunud või on ta sinna rollkuri abil tõmmatud. Mõlemad võivad olla seljast rohkem või vähem nõgusad, aktiivsete või lohisevate tagajalgadega jnejne. Kokkuvõttes põhineb inimeste arvamus ikkagi taustainfol selle konkreetse ratsaniku või hobuse kohta, mis võib sageli ekslik olla.
Anonüümne ütles …
IMHO on see osaliselt sakslaste kampaania, kuna noh hollandlased olid neist paremad. Vaevalt, et keegi EG pidas klassikalise koolisõidu harrastajaks :P Lihtsalt nüüd tulid pildid välja ja kuigi nad ei ole ilusad, siis aususe huvides võiks sakslased üles laadid pildid ka IW jt soojendusest ja treeningutest. Pilt, mis avaneks, oleks sama.