Feissbuuk, staahp!

Ma olen siin korduvalt mõelnud oma FB kustutamisele, sest nohh, see on täis spämmi ja sodi. Siis aga meenub mulle, et mul jääks kõik põnevad FB lehed külastamata ja ma ei teaks viimastest skandaalidest tuhkagi ja üldse, mis elu see ilma FB-ta oleks?


Mis mind siis häirib? Ja kuna see on hobuseteemaline blogi, siis ma ei räägi toidu (omg, love those) ja beebipiltidest siinkohal.
  • Spämm. Nagu tõsiselt - ma saan aru, et sa reklaamid mingit üritust/teenust/toodet... aga kas sa pead sellest iga grupis postituse tegema? Harrastajate grupp on olnud kuni viimase ajani üsna teemakohane ja ma isegi saan aru harrastajate karikasarjade etappide reklaamist seal grupis. Aga palun, palun, ära reklaami seal oma sadula müüki või transpordi marsruuti. Ja kui sa juba panid oma reklaami üles Hobuinimeste gruppi, hobusetarvete müügigruppi ja sadulate müügigruppi - siis püüa end tagasi hoida ja mitte teha sama reklaami spordialade grupis, hobusekasvatajate grupis ning mis kõige hullem - tallide eragruppides. Ma saan reklaami õppinuna aru, et kordamine kinnistab infot. Ainult, et tavaliselt tekitab see ka inimestes teatud küllastumise efekti ning nad võib-olla hoiduvad su tootest alateadlikult pigem eemale. 
  • Spämm nõuande vormis. Ma saan aru, et iga maaletooja peab reklaamima oma kaupa. Küll leian ma, et kui inimene küsib hobuinimeste grupis nõuannet, et mis on parim biotiin, siis on naljakas vaadata kuidas 20nest vastusest 10 on ennast kiitvad maaletoojad. Ma jällegi saan aru, et on palju hobusepidajaid, kes ehk pole igapäevaselt kursis kõigi kaubamärkidega, aga! Te mõjute meeleheitlikult ja jällegi tõmbate osade klientide soovi teie toodet proovida üsna nulli. Sellised teemad tehakse selleks, et mitte koguda maaletoojate reklaami, vaid inimeste reaalseid kogemusi ning soovitusi. Seega kui teil isegi tõepoolest on maailma parim biotiin, siis laske tootel iseenda eest rääkida - küllap leidub inimesi, kes seda peale teie ka kiita oskavad nii, et see ei mõju rämeda enesemüümisena.
  • Teatud kasutajate mitteasjakohased kommentaarid. Igal pool. FB kasutajad teavad küll, millistest inimestest ma räägin. Alati on mõni, kes leiab, et kellegi teise müügikuulutus on paras koht oma sarnase toote (ainult 3 numbrit väiksema) reklaamimiseks, arutelufoorumi algatmiseks või lihtsalt soovitusteks kuidas oma toodet paremini müüa.
  • Lastegruppides ülbitsejad. Ma küll polegi ühegi liige, aga aegajalt jookseb uudistevoogu sisse mõni postitus, kus lapsed küsivad, et kas teised grupi liikmed on teinud galoppi/hüpanud/käinud maastikul jne. Muidugi ma natuke turtsatan selle peale, sest see on natuke naljakas ja armas ühteaegu. Küll aga oli minu imestus suur kui ma märkasin ühe oma tuttava ratsutaja kommentaare seal, mis olid sulaselgelt lapsi mõnitavad. Jah, sinu jaoks võivad need küsimused olla tobedad ja haledad, aga mina küll mäletan (kuigi see oli dinosauruste eluajal) kui äge oli, kui ma esimest korda galoppi tegin või maastikul käisin. Enamik meist ei ole sadulasse sündinud ja ei tee esimesel ratsatunnil kaasa 120 rada, enamik meist on teinud oma esimesed traavid, galopid ja hüpped. Kui igav peab su elu olema, et sa pead seda sisustama laste rõõmu mõnitamisega? (jup, mul pole parasjagu väga palju tööd ja kuna telekatuba on kinni, siis ma randin siin sellel teemal. Tunnistan üles, mul on väga igav.)
  • Mulle kohutavalt meeldib hobutarvete müügigrupp. Ma olen saanud sealt suurepärase sadula ja veel suurepärasemad saapad. Küll aga ei saa ma aru müügikuulutustest, mis on sinna pandud täiskasvanute inimeste poolt ja kus müüakse mingit katkist träna. Tõsiselt, viska ära oma räbaldunud päitsed? Või siis täiesti ära pleekinud ja katki kulunud valtrapid (hissand, vabandust, valtropid) - no miks sa paned selle 10 euroga müüki? Teate mis mina oma vanade valtrappidega tegin? Ma viisin need Ihaste tunnikatele kasutamiseks. Miks minevikuvormis? Sest nüüdsel ajal mul ei ole esiteks väga palju valtrappe ja teiseks need, mis kuluvad, on koolisõidu suurustes, seega pole just maailma parimad tunnikate üldsadulatele. Ja siis need kabjakonks 1 euro, kiire! kuulutused vist on maailmas lihtsalt ainult tähelepanu otsimiseks.
  • Ma nüüd pole kindel, kui väga see mind ärritab, aga ometi pakub see pisut nalja. Mu arust on übernaljakas kui inimesed kiitlevad oma võistlustulemustega ja siis sa võtad protokolli lahti ja avastad, et ta on saanud need sinimustvalged rosetid võisteldes - iseendaga. Einoh, juhtub vahest, et on palju klasse, vähe võistlejaid ja nii lähebki. Aga kas sellest peab sellise spektaakli tegema? On muidugi inimesi, kes humoorikalt märgivad ära, et tulises võitluses iseenda vastu see koht tuli ja see on isegi omamoodi ju armas ja täiesti õige ja ei vähenda ju kuidagi nähtud vaeva...
  • Mind hirmutavad kõik need inimesed, kes mingite vägivalla, julmuse või õnnetusjuhtumite alla räägivad mingist ebamäärasest karmast, väljateenitud palgast või sarnastest asjadest mis tegija endaga peaks juhtuma. Ma mõistan, et sellised lood kutsuvad esile raevu ning lootusetust ning tahet näha kedagi karistust kandmas... aga see vaatamata sellele väga hirmutav lugemine. Ma olen isegi tundud teinekord seda, et ai, krt, kui talle endale keegi nii teeks, siis ta teaks mis tunne see on... Aga minna seda välja ütlema? Mõnikord võib oma esmased tunded ikka läbi ka seedida ning siis vait olla, et mitte endast lolli muljet jätta. (Jup, täpselt see see sissekanne ju ongi).
  • Rollkuri karjujad. Mul on üks komplekt pilte, selle aasta võistlusest, mille üle ma ei saa üldse uhkust tunda. Ma olin nii elevil, kui ma nägin teda pildistamas ja ma nii väga ootasin oma albumit ja kui ma seda nägin, siis mul oli nii piinlik, et ma ei tellinud endale ühtegi pilti. Kogu seeria vältel on mu käed liiga kõrgel, hobune vajub igal pildil esiotsale ja ratsme taha ja ma pidevalt nügin teda. Ta oli tookord lihtsalt väga väsinud ja tegelikult ma isegi võtsin ta toopäev teisest skeemist maha, sest ma teadsin, et ta pole võimeline seda sõitma. Kõik need rollkuri karjujad inimesed leiaksid tonnide viisi vigu sealt piltidelt ja mõistaksid mu väga kiirelt hukka. Ja kuigi ma olen koguaeg teadnud, et pilt on hetk ajas, siis nüüd ma tean, ka kui raske see hetk võib tegelikult olla ning pildi vaatajal pole õrna aimugi, millega ratsanik pildil tegeleb. Nagu Gali videostki näha oli, siis elav pilt näitab midagi muud ja kuigi tema puhul ei saa kuidagi väita, et äkki hobune kukkus lihtsalt ratsme taha või ajas kärbest rinnalt - siis võib rahulikult väita, et seda asendit ei hoitud ringe ja ringe järjest, vaid see muutus pidevalt. Seega, kui pilt just ei näita, kuidas ratsanik on hobuse küljed kannustega veriseks kaevanud (ma räägin siin tohututest aukudest, mitte ühest kriimust) ja keele lõhki rebinud, siis ma ei julgeks küll enam puhtalt 3-4 pildi põhjal kedagi millekski tembeldama hakata.
  • Passiiv-agressiivsed staatused. Eem, kui sul on probleem mõne oma talli/trennikaaslasega, siis ilmselgelt on kõige õigem viis nende asjade lahendamiseks. Sest pole midagi paremat, kui leida enda või oma hobuse kohta mingi meeldiv sarkastiline märkus mingi inimese seinalt, kelle asi see üldse ei tohiks olla. Selline lähenemine on kindel viis nende asjade rahumeelseks lahendamiseks ja poolkrüptiline sõnum kellegi oskamatusest midagi teha tekitab alati selles inimeses tahtmist asju rahulikult võtta. Kuldne valem heaks popkorni kõrvaseks aga võib-olla mitte parim viis oma murede lahendamiseks.
Ilmselgelt võime me järeldada, et ma hakkan vanaks jääma. Sest ainult vanainimesed saavad nii palju korraga viriseda :D

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Aitäh, tegid tuju heaks! :) Kuigi analoogne teema on juba ühes hobublogis (?) läbi käinud (https://tuhkurhobune.wordpress.com/2015/03/03/inimesed-keda-sa-void-kohata-muugigruppides/)

Kusjuures see idee anda oma vana, aga kasutuskõlblik, ratsavarustus ratsakoolile on väga hea idee. Peaks ka oma varustused ja asjad üle vaatama, ehk saab kuhugi ära anda :)

Grete ütles …
Amen! Nõustun iga viimse kui punktiga. Kõige rohkem häirivadki vist need müügikuulutused. Lisaks sinna juurde need, kes "up" iga jumala tunni tagant kirjutavad, nagu see aitaks asja kiiremini müüa. Mina nt olen oma kuulutusi ca max 1 kuu üleval hoidnud, up'des vbla korra kaks, ning kui keegi ei soovi - no selge, eks siis panen kappi seisma kuni ehk mul vaja läheb. Ega ma ei müü oma asju, et raha teenida, sp olen ka enamasti uusi asju palju odavamalt müünud, kui ma nad ostsin.