Et suve saabumisega on tulnud riburada pidi kuulutusi, kus otsitakse rentimiseks hobuseid, siis siinkohal tõsiselt rentimisest huvitatutele:
  1. Ära kasuta kuulutuses pilti kus sa oskamatult libisevaga hobust kokku rullid, hüppel maha jääd või muudmoodi oma kehva ratsutamisoskust näitad. Ja ma tean, et pilt on hetk ja võibolla sa oskad suurepäraselt kasutada libisevat. Aga-aga, tegemist on esmamuljega ja enamik hobuseomanikke eelistaksid oma hobuse seljas näha kedagi, kes tema hobust kohe väärkasutama ei kuku.
  2. Kui sa oled alaealine, siis märgi ära, kas su vanemad toetavad sind rendihobuse otsimisel. Mina hobuseomanikuna ei viitsiks reageerida kuulutustele, kui ma ei tea, et sa oled kindel rentija. Veel oleks tore, kui sel juhul mainiksid ka ära, kes aitab sind hobuse eest hoolitsemisel, eriti kui on tegu esmakordse rendiga ja sa pole enne hobust omanud.
  3. Kui sa kavatsed kasutada treeneri abi, siis maini ära kelle. Väga paljudele inimestele ei sobi teatud treenerite meetodid.
  4. Hobuse vanus - ma saan täiesti aru, et sa mainid ära kui sa ei taha sõita noore hobusega, sest sul jääb oskustest puudu. Aga ma ei saa aru ntx vanusevahest 5-8 juhul kui sa räägid edasiarenemise soovist enda puhul. Mina isiklikult valiksin pigem just 7-17 vanuses hobuse sel juhul. Vahel tundub Eestis suhtumist vaadates, et 9 aastane on pensiokas, samas kui välismaal GP tasemel võistlevat 10-11 aastast hobust nimetatakse nooreks. Korralikult sõidetud hobune on 17 aasta vanuselt ka veel täiesti vormis ja võimekas. Mõned aastad tagasi pakkus Nations Cupil väga tõsist konkurentsi Tina Lund Lanthanidil, kes tol hetkel oli 17. GP sõidus olid nad teised. 
  5. Maini ära, mis su eesmärgid on. Kas sa tehed riiklikul tasemel sporti, külasutsude tasemel sporti või lihtsalt hobiratsutada. Edasiarenemine on liiga laialivalguv mõiste. Millist ala sa eelistad? Hobune, kes hüppamiseks on ideaalne, ei pruugi olla sobilik kestvusratsutamiseks.
  6. Tutvusta oma taset. 6 aastat ratsutamist võib tähendada kors kuus maastikul chillimist või 4 korda nädalas treeneri pilgu all tõsist trenni. Aeg ei ole oluline, intensiivsus on. Kes olid, on su treenerid? Või õpid raamatutest/internetist?
  7. Nimi! Ma ei rendiks iialgi oma hobust inimesele, kelle meil on sexykiisu768 ja kes räägib mingitest anonüümsetest võistlustulemustest. Täisnimi ja ma saan üle vaadata ise, mis su võistlustulemused on.
Kõik see ei tähenda, et ma rendin oma hobuse välja. Kaugel sellest - aga selles tikusva kellaga eas olles, on mu mõtetest tahes tahtmata läbi jooksnud mõte, et mis siis kui ma 9 kuud sõita ei saa... Minu ja hobuse õnneks olen ma üks ütlemata kehvade emainstinstinktidega naisterahvas ja lähiajal seda ohtu muidugi ei ole.

Muidu, üllatus-üllatus, on palav ja väga sõita ei viitsigi ei mina ega hobune. Niipalju kui teinud oleme, oleme rõhku pannud liikumisele: edasi ja palju. Tegelikult oleks tahtnud sel nädalal mõned väiksemad hüpped teha, aga plats tolmas ja kärss oli kärnas, niiet galopeerisime põllul hoopiski. Eks me järgmine nädal paranda end.
Aa, ja Saksast saabus pakk ka, esmaspäeva hommikul otsin ära ja rõemustan uute asjade üle.

Kommentaarid

Maris ütles …
Ei saaks sinuga selle rentimise teemal rohkem nõus olla! Kuna mul tagasi tulles on ilmselt ees mingi hobuse rentimine, kuna noh sõita ju tahaks, siis võiks ka need inimesed, kes oma hobuseid rendiks pakuvad kaa vähe täpsemad/realistlikumad olla oma hobuste eeldustes ja võimetes. Tihtipeale maalitakse selline ilus pilt ja tegelikult on hobune selline peletis, et peale peaks maksma, et sellise selga üldse julgeks ronida
Kristiina ütles …
Õige jutt. Igaüks vaatab, et näete, oskan hobustega sõita selliste asjadega, kuigi ise ei tea midagi. Ja siis topivad veel rentimise pildiks ka selle, et kõik jälle "ilusat" ratsutamis-stiili näeksid. Ja siis ei saada veel aru ka, miks kõik nii pauguvad seal teisel pool ekraani. Ma usun, et ma just eile vaatasin seda sama rentimis kuulutust, millest sul jutt käib. Aga no tõest, kas siis neil pole mõistust?? :S
Katu ütles …
Jei! Palju ònne paki saabumise puhul :)))