MUUSIKALINE vabakava

Nagu te kõik teate, siis hooaja plaan on saada hunnikus karikaid ja medaleid. Medaleid saab põhiliselt ainult ühest kohast - meistrikatelt. Ja seal tuleb sõita vabakava. Muusikalist. Mis eeldab muusikat.

Mu eelmise aasta muusika sai kõigilt seda kuulnud inimestelt kiita, et jube hea ja sobib jne. Aga seal kohas, kus seda tegelt ka vaja oli, seal ütles üks kohtunik, et igav ja vähe üleminekuid. Selline oli see lugu:
Jap, mu arust ikka geniaalne ja ilgelt ilus muss.

Sel aastal tuleb aga Koolisõidu muusikaliste vabakavade koostamise koolitus, kuhu ma kavatsen igal juhul kohale minna ja saada infot, kuidas paremini oma uus vabakava üles ehitada.

Ma pole veel päris kindel, mis muusikat ma tahan kasutada, sest tegelt kõige rohkem tahan ma seda eelmise aasta muusikat ikkagi, aga noh, olgem siis uuenduslikud ikka. Aga ma vist kaldun ikkagi rohkem tänapäevase muusika poole... on see hea mõte?

Loodetavasti ei lõpe see suur üleminekute soov sellise vabakavaga:
Ma nüüd lähen kuulan vaikust, sest kogu mu arusaam heast muusikast vabakava jaoks sai just ära hävitatud...

Kommentaarid

Ingrid ütles …
Mulle ka väga meeldib su eelmise aasta muusika: hea maitse lugude valikul + sobilik KÜR-i muusikaks + üleminekutega korralikult tööd tehtud jne. Lisaks ma isiklikult eelistan vist peaaegu alati instrumentaalmuusikat - väga üksikud juhud, kus mõni sõnadega laul võiks KÜR-i hästi istuda.

A- või madala L-klassi skeemide jaoks muusika valimisega on ainult üks häda - hea muusika on tavaliselt suhteliselt.... võimas? Võimas selles mõttes, et ei pea otsast otsani tümpsu täis olema, aga selline, mis paneb kuulama. Kahjuks aga sellel tasemel võistlevad harrastajad ja hobused ei ole ise enamasti piisavalt võimsad, et sellest väga heast muusikast veeeeeel üle olla - ja see nagu teeb selle kogu asja kohmetuks veits, sest noh... põhirõhk peaks ju ikkagi olema sellel ratsaniku ja hobuse sooritusel ja muusika ei tohiks sellelt tähelepanu ära tõmmata.

Nii et jah - see siin pole üldse mingi kriitika harrastajate suhtes, vaid lihtsalt kurva fakti tõdemine, et GP sõitjatel on ikka väga suured eelised hea vabakava koostamisel. :D

Aga see vabakava koostamine on väga lõbus tegevus (kuigi jah, nõuab palju tööd), nii et ma kindlasti ei jätaks kasutamata võimalust selleks aastaks midagi uut välja mõelda. Ja kes teab - äkki kunagi aastate pärast võtad oma eelmise aasta muusika uuesti kasutusele, kui esimene GP start kätte jõuab. ;)
Liidia ütles …
Ma tegelikult ei saa nende ilusate üleminekute eest üldse au endale võtta - ma täiesti poolkogemata komistasin youtubes selle loo peale ja see oligi kohe selline - perfektne :D Ise lisasin ainult peatuse koha algusesse ja lõpp sai natuke lühemaks tehtud. Ülejäänud kava mängisin natuke ümber, et sobiks muusikasse. Lisaks, kui ma avastasin, et Charlotte on sündinud jaanuaris, siis ma teadsin kohe, et talvelapsele sobib see Vivaldi Talve ja Frozeni Let it Go mix suurepäraselt.

Jap, ma mängin ka selle GP stardi peale oma lootused maailma ägedaima KÜRi koostamiseks :P

Anonüümne ütles …
This might help you http://www.equimusic.com/

Soovitan vaadata ka Hans Zimmeri loomingu poole. Nt see lugu https://www.youtube.com/watch?v=fd2gX8RLhkM peaks tulema tuttav ette nii mõnestki KÜR-ist (kas Eestis ei kasutanud seda mitte Tiina & Stallone? Lisaks välismaistele ratsanikele)

PS! Loodetaavsti on sel aastal ilmataad paremas tujus :)

PPS! medaleid jagatakse ka Ratsakoolide meistrikatel, aga need medalid on pole muidugi sama "maitsega" nagu Ruilas. Pealegi peaks selleks olema ratsakooli hobune :D

PPPS! Vaata poni EM KÜR-e ja siis saad ehk ideid, kuidas harjutusi ja muusikat klapitada. Kuna sel aastal on harrastajatel (finally) L-klass, siis tuleb pisut enam peamurdmist ehk. Aga jõudu ja edu :)
Anonüümne ütles …
Aga tegelt... see muusika oli ju u 12beati/10sek, ehk siis väljapeetuma traavi muusika, aga galopp on sul nii 15-16 beati/10sek. Ilus muusika küll (ja veel selge rütmiga ja hoogne), aga mitmeks asjaks sama lastes tundub paratamatult, et eriti ei ole vaeva nähtud.
Liidia ütles …
Ma tegelikult olen kindlal arvamusel, et KÜR ei pea olema puhtalt ainult selline üritus, kus kõik muusika on hobuse sammude rütmiga paigas - eriti just väiksemates klassides. Olgem ausad - mu koduväljaku pinnas ei ole esiteks nii hea, kui Ruilas - seega hobuse liikumine muutub. Ja isegi ilmaolud mängivad rolli - antud videos on suurepäraselt näha, et eelneva päeva päiksepaiste on asendunud basseiniga. Minu jaoks on sellises kavas tähtis üleminekud - ma võin vabalt öelda, et need on nihkunud, võrreldes sellega, mida ma kodus harjutasin. Ja ainuke võimalus neid võistlusolukorras õiges kohas muusika jaoks teha, on oma muusikat teada. Ülejäänud muusika võiks anda meeleolu, mis võiks sobida antud paariga.

Seega, ma pole üldse nõus, et "hakkimata" muusika tähendab vähe tööd. Pigem, minu isiklik seisukoht on, et mida rohkem sa suudad säilitada pingetõusu ja voolavust muusikas, seda parem see on sellise taseme kava jaoks. Aga võib olla ma olen imelik ja miljon erinevat kokkuhakitud lugu iga sammupikkuse jaoks ongi see koht, mis näitab töö hulka...
Anonüümne ütles …
+1 Hans Zimmeri muusikale :)