Kiivribling!

Lugesin Eurodressagest artiklit Silvi Rizzo ja Valentino kohtumise kohta ning loomulikult jäi mulle, kui varustusefännile silma tema kiiver.
Jap, see on ilmselt kõige läikivam kiiver, mis ma oma elus näinud olen. Ratsutamise maailmas siis. Sest aususe huvides tuleb tunnistada, et Martil on täpselt sama läikiv rulluuisu kiiver, mida ma aegaajalt kasutan, kui laps minu omaga on kuhugi jalga lasknud. Aga ma pole kindel, kas ma hobuse seljas nii läikivat asjandust julgeksin kanda - trennis võib-olla, aga võistlustel ilmselt kindlasti mitte.

Ja siis mul tuli juba hasart, et milliseid räme-blinge kiivreid veel leidub. Ja nagu välja tuleb, siis neid ei olegi nii tohutult palju.

Esiteks muidugi selline klassikaline, keskmise triibu bling. Antud kiivri firmat ma isegi ei suuda tuvastada, aga ilmselt ei ole osavamatel meestel sellest DIY projekti tegemine kuidagi keeruline asi välja mõelda.



Kui KEP Italia juurde tagasi tulla, siis juba natuke aega agasi jäi mulle silma see pitsiga variant - sädelust ja pimestamist siin palju ei ole, aga väga uhke näeb sellegi poolest välja. Sellisega ma võiks kodus ringi sõita küll ja tähtis olla ning võistluste jaoks on tegelikult ka olemas must variant.


Owenil ma ei leidnudki miskit väga blingi - kuigi tuleb tunnistada, et nende nahakattega kiivrid näevad väga ülbed välja. Ja olgem ausad, kellele ei meeldiks välja näha sadulas nagu Charlotte Dujardain - isegi kui see on esialgu ainult kiiver

Kui me räägime kiivrites, mis on blingid, siis ei saa ju mitte rääkida Samshieldist. Kui keegi veel ei tea, siis nende kodukal on programm, millega on võimalik luua endale täpselt selline kiiver, nagu alati unistatud on. Krokodillinahad, tonnides swarowskit, kroom, kuld ja monogrammid - kõige vahel saab valida. See on väga lõbus ajaviide, samas ei maksa vast vaadata kokkutulevat hinda - alla 600€ sealt endale blingi kiivrit väga ei saa.


See Uvexi mudel sai koolisõiduringkondades kiiresti väga kuulsaks, kui Isabell Werth selle aastal 2011 võistlemiseks pähe pani. Ilmselt oli see üks esimestest nö statement-kiivritest, mis niipalju tähelepanu kogus. Foorumites jagunesid inimesed kahte leeri - ühed leidsid, et väga lahe kiiver ning teised pidasid seda koolisõidu klassikalise kunsti mõnitamiseks ning olid kindlalt seisukohal, et niimoodi ei peaks üks ratsutaja küll ennast esile tõstma.

Eestlaste mällu on Casco ennast ilmselt jätnud kui kiivrikuu modell. Toonastel reklaamidel ilutseb küll Spiriti swarovskitega mudel, aga minu arvates on see, Peacock versioon palju rohkem tähelepanu tõmbav. Muide, mis meil üldse sai sellest kiivrikandmise kuust? Minu arust oli see üsna hea mõte ja vajaks kindlasti traditsiooniks saamist!
Aga juhul, kui kõik need überblingid kiivrid ei õigusta väljaminekut ja vahel oleks ikkagi vaja nagu pisut särada, siis siin on üks variant, kuidas seda ise teha. Ma kujutan ette, et mingile plastikkiivrile, mille välimus teile enam ei meeldi, pisut (või pisut palju) blingi juurde panna ei ole üldse raske ülesanne.

Või kui see tundub liiga lihtne lahendus, siis võib alati teistelt aladelt inspiratsiooni ammutada. Huvitav kas sellist kiivrit üldse võiks veel TURVAkiivriks nimetada - või põhjustaks see lahendus hulganisti uusi turvariske?

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Kusjuures, Owenil on täitsa bling kiiver olemas (=

http://www.edgemere.co.uk/charles-owen-sparkly-yr8-riding-hat

-Elis
Anonüümne ütles …
Ma olen vist ainus, kellele see turvakiivri kuu ei meeldinud. Minu arvates võrdlemisi silmakirjalik kampaania, kuna kõik teavad, et suured propageerijad ratsutavad ise samuti kiivrita. Eeskujuks võiks olla siiski aastaringselt, mitte lühiajaliselt ja sedagi kampaania korras.

Isabell Werth ei ilmunud ju ka avalikkuse ette ainult seetõttu, et oleks korraga hakanud oma pea pärast muretsema. Kiivri kandmise taga oli siiski kopsakas leping Uvexiga :))

Mulle meeldib, et mingi aeg tagasi tegid võimsa comeback'i klassikalised mustad, sametkattega, kaskad. Ja teine mõttekoht veel- koolisõitjad on oma kaskadega kohutavalt edevad, miks takistussõitjad sellega pole kaasa läinud?

Ja lõpetuseks- kõige kallim Eestis müüdav kiiver, mida ma näinud olen http://www.helketmar.ee/et/a/samshield-kiiver-medley-must-swarovski
Liidia ütles …
Oh, muidugi ma pole naiivne ega arva, et enamus profiratsanikke pidevalt kiiver peas ringi sõidavad. Küll aga olen ma veendumusel, et kui meil jõutakse avalikkuse ees selleni, et vähemalt üritatakse näida turvaline - siis juba isegi see on suur samm edasi. Sellega seoses, väga huvitav on vaadata saksa ja inglise hobuajakirju - kui esimestes leidub ikka hulka pilte kiivriteta ratsanikest, siis inglased on piinlikult täpsed - kõik, kes ajakirjas hobuse seljas, kannavad ka kiivrit (ok, ok, vahel on tegu nö hunt cap laadse tootega, mille turvalisuses ma nüüd küll veendunud pole, aga vähemalt on kiivri nägu). Meie vist langeme sellesse sakslaste kategooriasse - Oma Hobus figureerib tihedalt kiivrita ratsutajaid, viimasel korral isegi kaanel.

Samuti on selgemast selgem, et Dujardan ei ratsuta Oweniga mitte selle ilu pärast, vaid sponsorluste nimel. Samuti tõi Werth sellesama kiivriga Uvexi väga nähatavale kiivriturul. Mina enne ei teadnudki, et nad ka ratsakiivreid teevad.

Takistussõitjatel on omad kiiksud - ma vist kusagil olen maininud - aga üks eriliselt koledaim kiiks on see GPA First Lady kiivri nokk. Nüüd on Owen ka mingi sarnasega lagedale tulnud. Jällegi, minu subjektiivne arvamus, aga ma võin sellest kiivrist aru saada suvel õues sõites... aga maneežis on see sama hea kui päikseprilliga sõita ju?
Anonüümne ütles …
Ma siiski arvan, et propageerimine ja kaskade turundamine on ainult kuubiku üks tahk :) Märksa olulisem on siiski igapäevane eeskuju treeneri ja miks ka mitte trennikaaslaste poolt.

Nagu turvavööde kandmine- seda peab küll aeg-ajalt meelde tuletama inimestele, kas kampaaniate või politsei poolt, aga murrang inimeste käitumises tuleb alles siis, kui jõuab kohale, et see kohustus pole mitte inimese kiusamiseks, vaid tema hüvanguks. Mul on seetõttu kahetised tunded nende uudiste suhtes, mis kajastavad X isiku õnnetust ja juureskäivat moraali Vaadake-Kui-Hea-Et-Ta-Kaskat-Kandis. Ühelt poolt on halb, et keegi kasutab teise inimese õnnetust ära, samas peab kuidagi ju ratsutamisega seonduvaid riske kuidagi teadvustama.

Selles osas on kaskakuu hea algatus, aga üksi jääb temast väheseks :) ma näeks hea meelega seda, et treenerid aduks oma rolli eeskujudena. Päeva lõppedes on kaska kandmise näol harjumusega ning seetõttu ongi oluline, et inimesel tekiks harjumus kaskat kanda.

Ma olen teisele asjale veel mõelnud- miks keegi Viini ratsakoolilt ei nõua kaska kandmist? Või miks lubab FEI lääne(western)ratsutajatel ilma kaskata võistelda, kuigi nende kavad sisaldavad suuri kiiruseid ja keerulisi elemente?
Liidia ütles …
See kaska teema on kindlasti selline kirgi küttev asi alati. Kaks viimast talli, kus olen oma hobustega olnud, on olnud ka ratsakoolid - mõlemas on ka rentnikele kindel nõue alati kiivrit kanda. Sama kehtib siis ka nende ratsakoolide treeneritele. Seega, tuleb tunnistada, et vähemalt midagi meil siin muutub.

See FEI alane debatt kaskade teemal... noh, eks ta ju õige on. Samas me räägime ikkagi organisatsioonist, kus ühel alal veretilk hobuse küljes toob kaasa elimineerimise ning teisel alal see veel nii ei ole. Et kui eesmärk on üldine hobuste heaolu - siis kuidas see võrdne on? Sama siis ilmselgelt käib ka ratsanike kohta - takistusõidus ei tohi hobuse seljas olles kaska kinnitustki lahti teha, aga westernratsutaja võib sliding stoppi kaabuga lasta rahulikult küll. Ja no kui me siin võtame veel juurde voltižeerimise, kus üldse sussidega hobuse ümber joostakse :D

Aga muidu, ma olen ise küll see alati-kiiver-peas tüüp, ent mulle natuke meeldis ühe vana saksa koolisõidukohtuniku ütlus, et see kui sa kiivrit kannad GP tasemel näitab, et su hobuse ja sinu koostöö ei ole nii harmooniline, et sa teda usaldaksid (väga mälust võetud tsitaat, aga umbes nii see mõte oli). Mõnes mõttes muidugi iganenud ning võib-olla mitte kõige parem eeskuju - aga teatud tõetera ta eneses ju kannab...
Anonüümne ütles …
Hmm, see usalduse sidumine kaska kandmisega on ka samas libedale teele minek :D Ma võin ju oma hobust usaldada, aga mu hobune võib ka komistada ja üle kupli käia.

OT, ma nägin, et sa käisid Kurtnas võistlemas ja edukalt- palju õnne V koha puhul! :) Kuidas Eesti koolisõitjate seas on kaskasse suhtumine muutunud?
Liidia ütles …
Tänan õnnituluste eest! Ma vist ei näinud pühapäeval ühtegi silindrit - vanasti ikka kohtas neid ka väiksemates klassides, aga praegu tundub vist, et ilma frakita neid väga ei kasutata. Mis on tegelikult positiivne.

Ja muidugi on see usalduse sidumine väga libe tee - samas seda ütles vanema generatsiooni kohtunik ja seoses sellega ma saan ka tema seisukohast aru. Vanasti oli koolisõit rahulik ja väärikas ala, ilmselgelt mitte kuidagi võrreldav praeguste suurvõistluste õhustikuga, kus staadionitäis rahvast sõitjatele häälekalt kaasa elab :)