Krdi valged püksid, ma ütlen! osa 1

Kui te olete vähegi tegelenud võistlusspordiga, siis te teate küll, millest ma räägin. No ma saan aru, traditsioonid ja värk - aga issand, kelle geniaalne idee on hobuste juures üldse midagi valget kasutada? Ja siis veel valida selleks valgeks kohustuslikuks osaks püksid - mida sa põhimõtteliselt hõõrud vastu tumedat värvi sadulat. Mulle väga meeldisid korraks moes olnud, aga osade kohtunike poolt kiirelt maha tehtud, tumedate nahkadega võistluspüksid - no ometigi väga praktiline lahendus asjadele.

Ehk jah, aastatega on mulle kappi kogunenud nii mõnedki paarid valgeid pükse, mille väljanägemine pole enam ammu kiita. Või noh, riidest osa on täitsa valge ja terve, aga nahad... njahh. Ja kuna ma pole kunagi näinud põhjust investeerida kallima klassi valgetesse pükstesse (sest olgem ausad, need lähevad ka peale esimest skeemi mustaks), siis mul pole otseselt kahju ka teha nende pükstega nüüd mõned loomkatsed.

Tänane loomkatse on pärit internetiavarustest, kus soovitati teksasid valgendada Domestosega. Ma natuke kahtlesin küll selle katse õnnestumises, aga nädsa, püksid pole enam mustad.

Nagu esimeselt pildilt paistab, siis mu püksid on ikka väga musta tooniga, isegi hallist on asi üsna kaugel.

 Valasin Domestose uhkelt pükstele ja hõõrusin lapiga laiali. Loomulikult kasutasin ma selle protsessi juures kummikindaid, sest noh, mulle põhimõtteliselt meeldib, kui mu käpad ei haise nagu värskelt puhastatud vetsupott. On selline kiiks.
 Peale 20 minutit nägid püksid välja sellised. Kuna selgus, et ma polnud eriliselt osav Domestose laialihõõruja, siis kordasin tumedamatel kohtadel seda uuesti.
Ma tahaks oma katse õnnestumise alla liigitamiseks öelda, et jube vahva, Domestos toimib ja kastke kõik oma püksid selle sisse, aga... Kuigi jah, mus püksid ei olnud enam mustad, nad olid nüüd kollakad. Seega ma võtsin pisut Vanishi OxiActionit ja panin püksid rõõmsalt kuuma vette likku ja läksin ära trenni ise.
 Peale 3,5 tundi olid püksid ikka kollased. Mul oli kindel plaan panna need veel korraks Vanishi pulbriga pessu, nii umbes 90 kraadi juures, aga mul on korralik abikaasa, kes just pani valgeid asju pessu ja haaras loomulikult mu katsepüksid ka kampa.
Lõpptulemus on siis alloleval pildil näha. Kuigi algne must on pükstelt kadunud, siis päris õnnestunuks ma seda projekti ei peaks ja teistele ei soovitaks. Kuna mul olid ühed Elti püksid kodus veel, siis nahk jäi kergelt kangem kui enne valgendamist ning tulemus ei ole päris ühtlane ning toon jääb ikka üsna kollakas, kuigi mitte ehk nii hull nagu ülemisel pildil.

Õnneks on mul veel mõned määrdunud püksid, mille peal katseid teha, ning ma luban ka seda, et selle postituse staarid ei rända mitte otse prügikasti, vaid saavad veelkord katsejänese rollis olla.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Kuidas nahk sellele keemiapommile reageeris? :) Ma olen kartnud just naha pärast sääraseid asju kasutada.

Aga aitäh, vajalik teema ja pildid juures on ka hea lisand :)
Liidia ütles …
Nahk nagu väga hull ei olnud, aga tuntavalt kangem jäi küll, kui teistel samalaadsetel pükstel. Ehk ma Domestost enam ise selle jaoks ei kasutaks.
Anonüümne ütles …
Mustade nahkadega on ilusad :P Peab valima skeemi, kus pole kergendamist, siis pole ka näha, et mustad on, või siis tegema nii huvitava sõidu, et kellelgi pole aega mingit püksi vahtida ;) Sapiseep võib ka tore olla, isegi ühe teatava punase liiva jäljed sai peaaegu maha.