Rio koolisõtjatel tehtud

Nüüd, kui ViaPlay on otsustanud hakata toredaks ja üle kanda kõiki järelejäänud ratsaüritusi olümpialt (yay, ei peagi kuskil küüsi närima ja ootama, et kas piraatülekanne hakkab tööle või mitte), sai koolisõit loomulikult läbi. Muidugi väga tore on, et sai KÜRigi vaadata viisakalt!

Kuna kogu hobuinternet on täis uudiseid sellest, kuidas Charlotte ja Valegro võitsid ja kuidas Charlotte sai abieluettepaneku (muide, nad on tegelikult kihlatud juba aastaid, lihtsalt kuupäev on paika panemata. Seega hõisked stiilis "She said... yes!!!" ei ole ju enam väga asjakohased? "She said 20th october!!!" oleks nagu õigem?) ja kuidas sakslastel on taaskord peatamatu koolisõidutiim ja Isabelist on saanud kõige edukam olümpiakoolisõitja (mis te arvate, kas Anky oleks konkurentsi pakkunud, kui ta võistleks?) ning kõik muu selline.

Ma ei hakka seega siin kõike kordama.

Kaks lugu aga jäid natuke hinge. Esimene tuleneb sellest artiklist. Eriti lõik, mis puudatab Venemaa võistlejat, Inessa Merkulovat. Ma olen täiesti nõus, et Mister X näol on tegemist erakordse hobusega - ka olen ma nõus, et ratsutaja võib-olla ei küündi päris teiste selle klassi ratsutajate tasemele. Samuti, olles näinud neid soojendamas, siis ei ole kindlasti tegemist paariga, kelle moodi ma tahaksin olla. Siiski, kas te kujutate ette, kui paha võib olla ratsutajal lugeda sellist juttu enda kohta? Ma saan aru, et ilmselt väljateenitud tekst ja aus - aga siiski... *

Teine lugu puudutab Parzivali. Ma olen üsna veendunud, et Hollandi varupaar ilmselt neab end maapõhja, et nad otsustasid mitte kaasa reisida. Mis selle loo juures naljakas on, on see "hairline fracture" lugu. Ausalt, kui Adelinde oleks nii tundliku käega, et poole skeemi pealt aru saada, et ta on sõitnud oma hobuse lõualuu sisse mõra... siis võib-olla ta poleks seda sinna tekitanudki :D.


* Ei, ma ei arva, et ratsutajaid ei tohiks avalikult kritiseerida. Lihtsalt miskipärast puges kogu see sõnastus hinge ja tekkis korra kujutluspilt, et kui sa oled oma hobusega jõudnud olümpiale (misiganes teid pidi see siis ka juhtus) ja sa tead, et sa ei teinud oma parimat tulemus ja oled pettunud niikuinii ja siis sa loed veel selliseid sõnu. Ma saan aru, et olümpia on siiski võistlus aga teisalt peaks olema tegemist ka natuke nö "rahvaste sõpruse" teemaga ju?

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Mina pole nõus. A.Appels on olnud alati teravama keelega ja kirjutanud nii nagu ta õigeks peab. Mäletatavasti viis see ka Anky hagini Eurodressage'i vastu (täpsemalt siiski Appels'i). Ja see ei ole ka sugugi esimene kord, kui Eurodressage venelanna suunas midagi kriitilist kirjutab. Näiteks eelmisel aastal kirjutati, et
One of the most talented horses in the class, the 11-year old Russian Trakehner Mister X (by Egeus), finished at the bottom of the ranking with 67.003 (28th). His Russian rider Inessa Merkulova rides with the thinnest of curbs with incredibly long shanks, and today the horse showed a blue tongue hanging out while his rider weeble-wobbled in the saddle. The canter strike off from passage completely failed and in the tempi changes the rider just stands in the stirrups, leans forwards and swings her legs in the hope of producing a correct line. Mister X has such amazing trot extensions, half passes, piaffe and passage but today there was no unity between horse and rider.
Link: http://www.eurodressage.com/equestrian/2015/08/16/dujardin-claims-gold-shocking-grand-prix-special-2015-european-dressage-championships
Merkulova seisis jalustel ka tänavu, kui ta tegi galopis jalavahetusi. Hobune ajas taas keelt välja ja avas suud.

Ja tegelikult ei ole asi selles, kas sa teed OM-l hea tulemuse või mitte, vaid sõidustiilis. Nii Cornellisen kui ka Merkulova sõidavad üsna sarnase stiiliga. Ka Hobumaailma Aacheni blogis visati Merkulova aadressil paar kriitilist noolt, aga Hobumaailm on Hobumaailm ja Eurodressage on Eurodressage.

Ma arvan, et Merkuloval on sügavalt ükskõik, mida temast kirjutatakse. Möödunud aasta Eurodressage artiklist kasutati ära lause, et Mister X on maailma andekaim hobune (oli mingi vene koolisõitjate promoklipp). Kes, mida kaasa võtab eks :) Mul on lihtsalt kahju ja kurb, et selline jõuga sõitmine teenis 70+ protsenti.
Anonüümne ütles …
Well, Bartelsil siiski õnnestus ühe hobuse lõualuu murda, seega ei ole ehk asi selles, kas tundliku käega ratsanik seda tunneb või mitte. Ma ei tahaks uskuda, et nad niisama nalja pärast hobuse lõualuust röntgeni tegid.
Liidia ütles …
Millega esimene kommenteerija nõus pole? Et tal oleks s*** tunne, kui ta enda sõidu kohta sellist teksti loeks? Hea küll, ma võin alati pugeda imetava ema möllavate hormoonide taha, aga mul küll oleks. Kas ma arvan, et vene ratsutaja on puhas poiss ja peaks igavesest ajast igavesti ajakirjanduses kiidetud olema. Ei. Kas ma arvan, et kohtunikud peaksid hindeid jagama vastavalt sõidule? Jah. Aga mida peab üks kohtunik tegema, kui vaatamata ratsaniku pingutustele hobuse sõit metsa keerata, antud hobune siiski harjutusi sooritab, ning vähe sellest, sooritab neid hindele 7-8? Miks muidugi antud paari puhul "position&seat" on endiselt 7,5-8... (tegelikult ma tean küll, üldhindeid ei saa hinnata drastiliselt erinevalt muudest hinnetest, sest kõik harjutuste hinded sisaldavad osi üldhinnetest või miskit sarnast).

Mis puutub lõualuust tehtud röntgenit, siis minule on tehtud röntgenit päris erinevate haiguste korral elu jooksul. Ainult ühel korral on neist olnud luumurru kahtlus. Seega ma endiselt julgen kahelda selles teoorias. Pange tähele - ainult kahelda, sest tegelikud faktid peale AC enda FB postituse: "Thank you for all your messages! Overwhelming! I got a lot of questions how Parzi is doing now: well, here are the pictures! Looks to me Parzi is enjoying himself again! 😎 And just to get it off my chest: no hairline fractures of any kind! I guess some people didn't think the story was interesting enough... "
Ingrid ütles …
Ükskõik kui ebasümpaatse ratsaniku mulje Cornelissen jätta võib, siis see lugu oli mu meelest algusest peale ikka üle igasuguse piiri puhutud. Eks laia vastukaja soodustasid ilmselt kindlasti need kõiksugu loosungid sellest, millise hobusepäästjaga tegu on (+ siis see õnnetu "hairline fracture" pildiallkiri), aga igale poole ka ei tasu lasta oma fantaasial lennata, olen nõus - vähemalt mitte avalikus internetiruumis.

OT, aga kui minu hobusel oleks põsk järsku 3x suuremaks paistetanud, siis ma küll ei peaks paljuks seda üle pildistada veendumaks, et seal all ikka kõik terve on ja tegu on tõesti eeldatud putukahammustusega, mitte millegi muuga. Võib-olla olen naiivne, aga seda ka ei tahaks uskuda, et keegi sellise taseme ratsanikest (isegi kui nende treeningmeetodid ei ole teab mis hobusesõbralikud) teadlikult murtud lõualuuga hobusega võistlema läheks.
Anonüümne ütles …
Esimene kommenteerija uuesti :)

Ei, ma ütlen ausalt, et mul poleks halb sellist teksti enda kohta lugeda. Mul oleks halb sõita nagu ahv granaadiga. Ma mõistan seda, miks sinul oleks ja see on seetõttu, et sinu eetika ei lubaks sõita sellise stiiliga nagu seda teeb Merkulova. Taas- minu arvates ei ole siin tegu üksiku ebaõnnestunud skeemi üle parastamisega, vaid üheselt mõistetakse hukka venelanna ratsutamisstiil (ja mitte esimest korda Eurodressage's). KÜR-is sai oma koosa Lorenzo ja hispaanlane, kes Andreas Helgstrandi käe all treenib. Kas ka ebaõiglaselt, kuigi olid nad ju publiku lemmikud?

Ja (kuigi see on vähetähtis), siis ta on koolisõitja. Kui ta on jõudnud nii kaugele ja koolisõitjad pole teda nahka pistnud, siis on tal piisavalt paks nahk (teeks au Tallinna loomaaia paksunahaliste maja asukatele), et üle elada ka ED artikkel. Me võime arvata, et Eestis on koolisõitjate elu keeruline, aga lisa sinna vene temperament ja korruta 10-ga :) Ehk siis- et üldse nii kaugele jõuda, pead sa juba eelnevalt olema üle kriitikast, millest sa ei hooli (või ei tahagi hoolida). Ta läheb oma kodumaale ja kodumaa kangelane, kes treenib pisikesi tulevasi ahve granaatidega, sest kohtunikud hindavad seda heldelt :)