Blogiküsitlus!

1. Märad või ruunad? Miks?
Mõni aeg tagasi oleks ma öelnud kindlasti, et ainult ruunad igavesti. Aga nagu me kõik teame, siis üks proua on mu arvamust märadest muutnud. Jah, nad on tujukad. Jah, neil on oma arvamus. Jah, nad võivad keelduda sinuga koostööst. Aga kui nad tahavad sinuga koos töötada, siis see, mis sealt tuleb on täiesti I M E L I N E. Samas ei saa seda kunagi iseenesestmõistetavalt võtta, sest võib juhtuda, et pool tundi peale imelist koostööd teatakse sulle, et sa oled ilge loll ja tegelt peaks su maha viskama.

2. Saduldatut või ratsastatud?
Ma ostsin Callistose neljaselt, seega mingist suurest ratsastustööst me ei saa rääkida. Jah, kõik toimis ja hobune oli tubli ja ei tapnud mind vaatama sellele ära. Aga põhiline ratsastamine jäi minu õlule. Haha. Tegelen oma "tarkuse" järelkajadega tänase päevani. Charlotte oli küll samuti saduldatud ja pisut vanem, aga pikk puhkeperiood ja muud faktorid on tegelikkuses tähendanud seda, et ratsastustöö oleme me kahepeale ära teinud. Ja kuigi ma pole kindel, kas ma kunagi tahan täitsa ise saduldada mõnda noort, siis praeguseks ma usun, et ilmselt viisaka ratsastusega ma saaks hakkama. Ja noh, täisratsastatud hobusele ei hakkaks mu hammas ilmselt peale.

3. Kas sa omaksid "kuumemat" tõugu (ntx araablane, trakeen jne)?
Callistos on trakeen ja ma ei loeks teda just väga kuumaks tegelaseks - muidugi alati kui ma siukseid asju ütlen, siis mul tuleb kohe meelde, kuidas ta pukitates ühest maneežiotsast teise kihutas ja mu saltoga seljast maha virutas. Niiet jah, ilmselt omaks.

4. Unistuste hobune lapsepõlves?
Valge, suur ja soovitavalt lõi kapjade alt tuld.

5. Milliseid suulisi sa kasutad ja miks?
Kuigi ma olen proovinud erinevaid variante trenslite ja kolmeosaliste maailmast, siis hetkel on mõlemal paksema keskosaga kolmeosaline liikuva rõngaga suuline. Miks? Sest ma ei tunneta, et oleks miskit muud vaja - jah võib-olla Callistos "läheks ratsmesse" millegi tugevamaga, aga see ei ole mu eesmärk. Äkki kunagi lubatakse kange ka proovida :D

6. Kiivriga või kiivrita?
Kiivriga. Ma ei oska ilma. Suvel oli mul mingi rihm paigast nihkunud ja ma ulatasin kiivri Martile sättimiseks ja kuna oli Jamesi trenn, siis sõitsin ise samal ajal traavi edasi ja mul oli kõik see 5 minutit tunne, nagu ma sõidaks alasti.

7. Lemmik hobusevärv?
Ma kunagi arvasin, et hall või must. Aga siis ma ükskord nägin Thetfordi Kurtnas kolmevõistlusel ja see punane läige... No ma olin armunud. Ja kuigi ma ei valiks kunagi hobust värvi järgi, siis mul on natuke salaja hea meel, et mu oma poiss on ka punane. (ma tean jah, et raudjas, aga punane poiss on Callistose hüüdnimi)

8. Kõige vähem lemmik hobusevärv?
Aga kui mul oleks valida kahe muidu võrdse hobuse vahel ja üks oleks maailma kõige igavam kõrb ja teine lapiline, siis ma ilmselt valiks kõrvi. 

9. Koolisõit või takistussõit?
Mulle väga meeldib ilus takistussõit aga üldse mitte nii palju kui ilus koolisõit.

10. Kaua oled ratsutanud?
10+paar aastat. Vt nr 15.

11. Kannused/piits või ilma?
Oleneb hobusest, trennist ja kõigest muust. Muidugi mulle meeldiks ilma - aga ma eelistan tugevalt seda, et hobune reageerib kiirelt. Seega mind võib leida hobuse seljast nii ilma, kannustega, piitsaga kui kannuste ja piitsaga. Jap, hobusepiinaja ekstraklass. Aga vahel lihtsalt tuleb kuidagi märale öelda, et siiski, siiski, ka täna me teeme tööd.

12. Esimene kukkumine?
Ausalt, ma ei mäleta milline see täpselt oli. Aga üks värvikamaid oli see, kui meid sõbrannaga pandi kahe just Lätist tulnud noore selga ja me läksime maastikule kambaga ja meie hobused otsustasid esimesest mäest alla kihutad ja meid maha visata ja siis sai neid natuke aega püütud seal. See oli minu esimene maastikulkäik ja sellepärast ma eriti ei julgegi vist.

13. Kuna sa viimati ratsutasid ja mis sa tegid?
20 või 21 oktoober. Mära oli just taastunud lümfangiidist ja oli vaja teda kergelt liigutada. Ma liigutasin siis. Tegin kerge trenni ja kõik see aeg oli mul suu kõrvuni peas. Enam mull ratsapüksid jalga ei lähe...

14. Kõige kallim varustuse ese?
Vist äkki on sadulad. Aga samas, kuna treiler on ka selline ese, mida ilmsa hobusteta poleks, siis treiler võidab.

15. Kui vanalt alustasid?
Ma läksin ratsutama vist siis, kui ma olin 14. Ja siis ma sain 17 ja kõik maailma lained lõid pea kohal kokku ja tagasi hobuse selga jõudsin ma 2005 aastal ja hakkasin päriselt ratsutama.

16. Nahk- või nailonpäitsed?
Mul ei ole ühtegi nahast , kõik on nailonist. Mul on kindel plaan muretseda nahast võistluspäitsed, nimedega ja puha, aga siiani on ikka tähtsamaid asju vaja olnud.

17. Nahk- või sünteetiline sadul?
Ma ei usu õhk, vaht ega muudesse paneelidesse, vahetatavatesse või raamivabadesse ega muust materjalist kui nahk, sadulatesse. Samas ma usun, et uskumine on sügavalt personaalne asi ja kuulub kokku ainult uskujaga. 

18. Mis tüüpi ratsmed sulle meeldivad?
Mul on vist kapsi neid suht igat tüüpi - siledad nahast, punutud nahast, kummiga ja punnidega, kummiga ja punnideta. Kasutuses on siiski kõige tavalisemad riidest ja punnidega. Ma eelistan pigem kitsamaid kui laiemaid.

19. Inglise või vestern?
Inglise

20. Palju hobuseid sul hetkel on (omad/rendid)?
Mul isiklikult on 1, aga meie leibkonnas kokku on 2.

21. Millises tallis su hobune elab? 
Mu hobused elavad täisteenusega renditallis. Ma olen kunagi proovinud osalise teenusega talli, kus me pidime tegema bokse ja kopeldama ise, aga see ei ole minu jaoks. Ma tahaks tuua nad kunagi koju, aga see on nii kauge tuleviku muusika, et sellest ma julgen aint sosinal unistada. Fakt on see, et mingil hetkel on nad sporditegemiseks liiga vanad ja siis neid kõigi mugavustega sporditallis pidada pole mõtet ja kuhugi kaugele odavamasse talli ei tahaks ma neid ka viia - ilmselt hiljemalt siis jõuvaad nad mulle koju.

22. Kas sa oled kunagi pidanud magama panema hobuse, keda sa armastad?
Ei, õnneks mitte. Ma olen küll paar korda kartnud, et nüüd tuleb mul see otsus teha, aga õnneks on läinud.

23. Mitu valtrappi sul on?
10-15. Ma kunagi andsin hulka üldvaltrappe ära, sest ma sõidan enamuse ajast koolisõidu sadulaga nüüd ja sinna need ei sobinud. Aktiivses kasutuses on siiski 4-5 lemmikut. Muide, mul on üks Eskadroni valtrap olnud mingi 4 aastat äkki ja see näeb ja tundub täpselt samasugune kui esimesel päeval.

24. Millist transpordi vahendit eelistad hobusele?
Mulle ilmselt meeldiks kõige rohkem väike hobuveok paarile hobusele, kus oleks pisike magamiskoht ka endale, varustusekapid ja muud värgid. Aga kuna ma tegelikkuses reisin siiski vähe, siis ma saan aru, et see oleks raiskamine. Teine variant oleks nn gooseneck tüüpi treiler, mis mahutaks varustust, aga neid Euroopas vist väga ei ole. Ent kõige parem on siiski, kui hoolimata transa tüübist istub roolis vastustundlik ja hobuste heaolule mõtlev juht.

25. Miks sa ratsutad?
Sest ma ei oska enam kuidagi ilma ratsutamata olla. Ma tean, ma praegu proovin. Mis te arvate, miks ma teile selle Ameerika blogist leitud küsitluse täitsin?

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Teeme siis Eesti versiooni ka :)

1. Kumb on parem ilm võistlemiseks suvel- kas kehv suusailm ja lakkamatu vihm (tuulega) või lagipähe kõrvetav päike?
2. Kas parem on sõita elu parim protsent aga tunda nagu oleks teinud kehva skeemi või saada kehv protsent, aga tunda ennast kui olümpiavõitja?
3. Kumb on hullem kas kohtunik, kes kirjutab arusaamatu käekirjaga hinnetelehele terve Jane Eyre mõtiskluse või kohtunik, kelle sõnavara piirdub fraasiga "üle ratsme"?
4. Eesti raskeveohobune või vanatüübiline torikas?
5. Kumb on parem trennikaaslane- kas see, kes painutab hobust üle ja soovitab seda sullegi või kodanik, kes vaatab sind vihaselt ja loobib sapiseid kommentaare, kui sa hobusega ratsutama lähed, sest hobusega ratsutamine on niiiiiiii ebaloomulik ja hobuvaenulik tegevus?
6. Millist iseloomuomadust kipub Eesti hobuinimestel nappima?
7. Kes Eesti ratsutajatest võiks välja anda elulooraamatu?
Anonüümne ütles …
Mul ka aega nagu muda hobusekoplis, täidan ruumi :)

1) suusailm muidugi, see teeb teravaks, erinevalt roiutavast päikesest, mis tapab igasuguse tahte pingutada
2) parim protsent - sisetunne võis valetada. Viletsa sõidu otsas saadud hetkeline rõõm kaob kohe, kui hindeid, pilte või videot peaks näha saama. Ignorance is bliss muidugi...
3) viiks arusaamatu essee mõnele arstile-apteekrile dešifreerida
4) raskeveokas - kui juba tümikas, siis täiega
5) pehmo - sapised kommentaarid ei jõua jalgsi järele, kui uhkelt eest ära traavida. Noja tegelt on see ratsutamine üks kahtlane värk ka
6) no puhast kurjust napib
7) Tõnu Rähn
Liidia ütles …
1. Mul õnnestub vihmas paremini, sest päike võtab mu mõtlemisvõime kinni. Oma etteastet oodata on muidugi päikese käes mõnnam.
2. Ma pool ööd mõtlesin selle peal. Aga, elu näitab, et kui mulle tundub, et oli hea sõit, siis ma reeglina liuglen seal kaasreisijana. Ja kui tuleb omast arust kehv sõit, siis üldiselt olen ma olnud "ärkvel", tundud ära kui hobune hakkab kaotama rütmi, mõelnud läbi iga nurga ja harjutuse ning elu eest tööd teinud - aga protsent näitab, et järelikult sai kõik õigetes kohtades ja õigesti tehtud.
3. Teine kohtunik jätab mulje, et ta kas ei vaadanud või ma olin nii igav, et teda isegi ei huvitanud. Esimene ilmselgelt püüab sinuga kaasa mõelda.
4. Torikas, ofkoors :)
5. Vihased pilgud ja sapp on minu jaoks raskem üle elada, kui soovitus, mida ma isegi ei kavatse arvesse võtta. Kui ma oleks kuuland kõiki soovitusi, siis Callistos oleks ammu oma sajaviiekümne libiseva ja tohutu raudvaraga suus maha müüdud.
5. Kannatlikust. Me tahame lahendusi, mis toimivad nüüd ja kohe, aga tööd selle nimel on väga vähesed valmis tegema. Ma tean, ma pole ka üldse kannatlik inimene, aga hobuste ümber tuleb see siiski ära õppida.
7. Ma tahaks lugeda mõne pikaajalise välismaal groomina töötanud inimese memuaare. Muidu, mingi hetk võiks Rein Pill ka sellele mõelda... aint, et see vist tuleks üks õhuke raamat.